May 12

A ”Hogyan?” hatalma

Egyre inkább elfogadott nézet, hogy egy termelő vállalatnak (és ide nyugodtan beleérthetjük az energiatermelő vállalkozásokat is!) akkor sikerülhet igazán fenntarthatóvá tennie saját működését, ha ügyfeleit és partnereit is ráveszi arra, hogy a környezeti, társadalmi és gazdasági célokat is szem előtt tartva válasszanak terméket, szolgáltatást. Lehetőleg persze a vállalat saját termékeit. Ez viszont egyáltalán nem egyszerű feladat, főleg az ügyfelek (vásárlók) esetében, hiszen amíg az üzleti partnerek bizonyos tekintetben „kényszeríthetők” a fenntarthatósági alapelvek szerinti működésre, a vásárlók attitűdjének megváltoztatása már egyáltalán nem ilyen könnyű.Ráadásul nem is biztos, hogy a jó oldalról közelítenek a vállalatok a témához. Legalábbis ez derült ki számomra egy nemrégen olvasott interjúból. Ebben Henk Campher, a világ egyik vezető PR-cégének, az Edelmannek az alelnöke világított rá néhány olyan dologra, amit mindenképpen érdemes szem előtt tartaniuk azoknak a vállalatoknak, amelyek a fenntarthatósági alapelveknek minél inkább megfelelő működést szeretnének kiépíteni. [...] Bővebben!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A legfrissebb gazdasági hírek, minden nap.