Sep 17

Marc Faber: “Riasztott a Big-Mac-Index”

A McDonalds gyorsétteremlánc olyan kevés hamburgert és sült krumplit tudott csak értékesíteni az elmúlt időszakban, mint az eltelt 10 évben még eddig soha sem. Marc Faber szerint ez azt jelentheti, hogy ismét megszólaltak a gazdasági vészcsengők. A McDonalds esetéből azt a következtetés vonta le a befektetési guru, hogy nem csupán egyedi esetről van szó, hanem nagy valószínűséggel hasonló események fognak bekövetkezni világszerte is. Véleménye szerint a csökkenő értékesítési adatok arra mutatnak rá, hogy az elmúlt években a jegybank(ok) által használt pénzpolitika (amiről itt már írtam) csődöt mondott. Ezzel kapcsolatban Faber, az egyik legrégebben ismert "populáris" modellt a Big-Mac indexet vette alapul, amely a Big-Mac szendvicsek árát hasonlítja össze a világ különböző országaiban és amin keresztül a különböző fizetőeszközöket és árszínvonalakat lehet igen erősen leegyszerűsítve összehasonlítani. Jómagam, mint konzervatív szemléletű piaci szereplő, inkább szkeptikus maradok az ilyen és hasonló elemzői "technikákkal" kapcsolatban. De döntse el mindenki inkább saját maga, melyik tábornak ad igazat... // //

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A legfrissebb gazdasági hírek, minden nap.