May 13
Két kedves szó hatalma
Az együttérzésen alapuló orvos-beteg interakciók többek közt jelentősen csökkentik a fájdalmat, mérséklik a szövődmények kialakulásának kockázatát és felelősségteljesebb viselkedésre ösztönzik a pácienseket. Hovatovább, ha szigorúan gazdaságossági oldalról közelítjük meg a témát, az egy betegre költött összeg akár 30 százalékkal is csökkenthető az orvosi empátia révén. Habár a hazai orvosi és szakdolgozói kar jellemzően az empatikus személyiségek közül kerül ki, sok esetben szükség lenne felhívni a figyelmet a helyes kommunikációs technikákra, illetve azok alkalmazására a mindennapokban.A témával legtöbbet foglalkozó orvos házaspár, Robin és Meredith Youngston által feldogozott kutatások eredményei arra is rámutattak, hogy a gyógyulás folyamatában beálló kedvező változások mellett jelentősen javíthatók az ellátórendszer gazdasági eredményei is. Külön kiemelendő, hogy az empatikus kommunikáció eredményeként a betegek is más attitűddel fordulnak az ellátó személyzet felé, ennek pozitív hatása pedig jól érzékelhető az orvosok és szakdolgozók hangulatán. Az empatikus viselkedés tanítható, fejleszthető, így az intézmények vezetőinek erre is figyelmet kell fordítani.
[...] Bővebben!