Sep 22

Kreatív pályázatot indít a Liszt Ferenc Kamarazenekar a komolyzene iránt érdeklődő fiataloknak

A Liszt Ferenc Kamarazenekar évek óta különös figyelmet szentel arra, hogy népszerűsítse a komolyzenét a fiatalabb korosztály körében, amelynek érdekében újabb lépést tett: a Samsunggal közösen indított videós pályázata egy kreatív feladattal szólítja meg az iskolásokat. A kétfordulós megmérettetésen résztvevő gyerekek elmélyülhetnek a klasszikus zene világában az izgalmas feladatokon keresztül, a szervezők pedig különböző értékes nyereményekkel motiválják őket.

A Liszt Ferenc Kamarazenekar több mint fél évszázada jelentős szerepet tölt be a klasszikus zenei élet nemzetközi elitjében, kiemelt céljai közé tartozik a magaskultúra népszerűsítése, a fiatalok komolyzene iránti érzékenyítése. A közönség fiatalítását szem előtt tartva a Kamarazenekar Alapítványa és a Samsung Electronics Magyar Zrt. közösen hirdetnek kétfordulós videópályázatot Lásd a zenét! címmel, melynek célja, hogy az iskolások kreatív és izgalmas feladatokon keresztül kerüljenek közelebb a komolyzenéhez.

A pályázatra maximum 5 fős csapatokban nevezhetnek az érdeklődők, általános iskola 7. és 8. osztályos, illetve középiskola 7-12. osztályos tanulóinak jelentkezését várják a szervezők. A pályázat 2022. szeptember 12-től 2022. november 27. éjfélig tart és két fordulóból áll.

Az első fordulóban a csapatoknak 2022. október 23-ig egy amatőr videófilmet kell elkészíteniük, amely alapjául Jörg Widman: 180 Beats per Minute című műve szolgál. A fiatal versenyzők feladata, hogy megmutassák, milyen érzéseket kelt bennük, milyen emlékeket idéz fel számukra a világhírű alkotás. Az első fordulót követően szakmai zsűri értékeli a leadott pályaműveket, majd a közös döntésük alapján öt csapat juthat tovább a második fordulóba.

A továbbjutó csapatokat ezt követően újabb kihívás várja. A szervezők értékes Samsung technikai eszközöket biztosítanak számukra, melyek segítségével elkészíthetik videójukat a következő fordulóra. A második forduló szintén Jörg Widmann: 180 Beats per Minute munkája köré épül, melynek során egy hosszabb terjedelmű videóban kell bizonyítaniuk a versenyzőknek.

„Nagyon örülünk a lehetőségnek, hogy együttműködhetünk a Liszt Ferenc Kamarazenekarral és egy a diákok kreativitását támogató kezdeményezésben vehetünk részt. A Samsung vezető technológiai vállalatként a jövőt az innovációban, a fiatal generáció edukációjában és művelésében látja. Ehhez elengedhetetlen, hogy olyan kiemelkedő minőségű eszközöket biztosítsunk számukra, amelyek önmaguk és kreativitásuk kifejezését támogatják, hogy minőségi és értékes tartalmakat készíthessenek” – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Electronics Magyar Zrt. marketing igazgatója.

A Lásd a zenét! pályázatra jelentkezők nem csak értékes ismeretekre tehetnek szert a klasszikus zene kapcsán, a szervezők különböző értékes nyereményekkel is motiválják a résztvevőket. A legjobban teljesítő fiatalok koncertjegyet és mobiltelefont nyerhetnek, illetve az iskolájuk egy projektorral gazdagodhat.

„A Liszt Ferenc Kamarazenekarnál küldetésünknek tekintjük, hogy az iskolás gyermekekkel is megismertessük és megszerettessük a klasszikus zenét. Éppen ezért hatalmas örömmel tölt el minket a Samsung Electronics Magyar Zrt.-vel való együttműködésünk, amelynek köszönhetően a fiatalok saját kreatív alkotásaikon keresztül kerülhetnek közelebb a komolyzene és az alkotás világához. Úgy gondoljuk, hogy a vállalatokkal közösen indított hasonló kezdeményezések sokat tehetnek a komolyzene és a kultúra magyarországi népszerűsítéséért” – emelte ki Dr. Körmendy-Ékes Judit, a Liszt Ferenc Kamarazenekar kuratóriumának elnöke.

A Liszt Ferenc Kamarazenekar a 2020-as év során jelentős művészeti- és működésfejlesztésbe fogott, melynek egyik fontos eleme a tradíciók megőrzése mellett a fiatal közönség felé való nyitás. A Kamarazenekar már második alkalommal hirdette meg idén a Mesélő hangjegyek elnevezésű rajzpályázatát, illetve ennek a törekvésnek az újabb fontos lépése a Samsung Electronics Magyar Zrt.-vel való együttműködés is. A Kamarazenekar célja a komolyzene népszerűsítése mellett egy versenyképesebb működés lehetőségének megteremtése, amelynek egyik pillére a lehetséges vállalati együttműködések feltérképezése és kiaknázása. Az együttműködés a vállalatok számára is ígéretes lehetőség, hiszen HR, marketing, illetve CSR területen, szervezetfejlesztés tekintetében, valamint a működési modellek átadásában is komoly segítség lehet együttműködni egy zenekarral.

A Lásd a zenét! videópályázatról további információk az alábbi linken érhetőek el.

 

 

Kép forrása: lfkz.hu

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A legfrissebb gazdasági hírek, minden nap.