Sep 05

Miért is járatjuk iskolába a gyerekeket?

Megkezdődött az új tanév. Írhatnánk a tankönyvmizériáról, a lekapcsolt digitális naplóról, az iskolák állapotáról, a pedagógusok helyzetéről, vagy akár az összes közoktatási intézmény vízfejű uráról, a KLIK-ről (Klebesberg Intézményfenntartó Központ). De nem fogunk, bármekkora is a kísértés. Mert van a magyar közoktatásnak egy másik vetülete, ami ezeknél sokkal, de sokkal fontosabb. Mégpedig az, hogy miért is működtetjük a közoktatásnak nevezett mamutot, miért áldozzuk rá évente az ország bruttó hazai termékének (GDP) 4-5 százalékát, és miért is dolgozik keményen 265 ezer magyar pedagógus nap mint nap. Mert ha ezt nem tudjuk – és a többes szám egyaránt vonatkozik a gyerekekre, a szülőkre, a tanárokra és a politikai döntéshozókra –, akkor honnan tudhatnánk, hogy az intézmények jól végzik a munkájukat, hogy jó helyre mennek az adófizetők forintjai. És ez a sok miért nem is annyira a felsőoktatásra vonatkozik, mert talán ott a leginkább kézenfekvő a válasz: olyan naprakész elméleti és gyakorlati tudással kell felvértezni a fiatalokat, hogy diplomával a zsebükben el tudjanak helyezkedni a szakterületükön. Ez ráadásul jól is mérhető, az egyetemek számon tartják az elhelyezkedési mutatóikat, mert ez az egyik legnagyobb vonzerő a felvételizők számára.  [...] Bővebben!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A legfrissebb gazdasági hírek, minden nap.