Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban

A kimagasló infláció miatt reálértéken erős apadás mutatkozott mind a hazai média reklámbevételében, mind a kommunikációs szektorok bevételében: az előbbi 6,6 százalékkal, az utóbbi 3,1 százalékkal csökkent tavaly az előző évihez képest. Ehhez csak kismértékben járult hozzá, hogy az állami cégek kommunikációs költéseit jelentősen visszafogták.

Nagy a baj: elképesztő trükközésekre kényszerülnek a népszerű édességnél

Mondhatni tökéletes vihar pusztít a globális kakaópiacon, a radikálisan bezuhanó afrikai termelésnek köszönhetően a bitcoint és az Nvidiát megszégyenítő tempóval lőtt ki a kakaó árupiaci jegyzése. Ebben a környezetben egyre kétségbeesettebb lépésekre kényszerülnek a nagy édességgyártók: fokozatosan építik be az árakba a megugró költségeket, emellett többen csökkentik a csokoládé méretét, de vannak, akik még a csokoládé alapanyagát, a kakaót is kiveszik az egyenletből. Adódik a kérdés: miért ilyen kétségbeejtő a helyzet a globális kakaópiacon? Meddig maradhatnak az egekben az árak, mi kéne ahhoz, hogy javuljon a helyzet?